Friday, January 7, 2011

Nasi Lemak Kopi O - Sinopsis Novel

Menonton program Nasi Lemak Kopi O di TV9 pagi tadi (Jumaat 7.1.2011). Teruja dengan segmen baru mereka, Sinopsis Novel.

Sebuah segmen yang membicarakan mengenai novel dengan menjemput penulisnya pada masa yang sama. Agak menarik walau hanya sekitar 15 minit dan bicaranya santai dan tidak terlalu serius, tetapi menjadi begitu berkesan sebagai promosi dan iklan buat novel-novel yang dipilih.

Tahniah buat TV9 dan Nasi Lemak Kopi O kerana membuat pembaharuan dalam rancangan mereka lebih-lebih lagi pembaharuan itu sesuatu yang menggalakkan dan membudayakan amalan membaca di kalangan khalayak.

*Namun kepada kalian yang lebih mengharapkan perbincangan yang serius pada sesebuah novel, boleh hadir ke Rumah PENA pada esok pagi (Sabtu 8.1.2011). Kerana mereka akan mengadakan dialog mengenai novel yang paling 'panas' ketika ini, novel Interlok-SN Abdullah Hussain. Untuk maklumat lanjut boleh google 'rumah pena' atau klik sini.

**O sebelum terlupa, buat kalian yang masih tidak tahu kenapa novel Interlok boleh menjadi begitu 'panas' dengan tidak semena-mena, walhal novel itu telah lama diterbitkan (cetakan pertama tahun 1971!), kalian boleh sahaja meletakkan kata 'interlok abdullah hussain panas' pada ruangan search di enjin pencarian kalian. Atau kalian boleh klik sini

1 comment:

zahidahwahid said...

jumaat ni wawancara dengan penulis novel "Awak Suka Saya Tak?"
http://www.zahidahwahid.com/2011/12/4549/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...