Monday, July 28, 2008

Projek PL5


Mmg telah diketahui bahwa Israel juga sekutu2 nya tidak akan pernah bersenang hati melihat umat Islam hidup dlm aman dan kemakmuran. Kemajuan dan kejayaan umat Islam selalu dicemburui oleh mereka. Dan kita semua telah ketahui benar bhw mereka punyai niat2 jahat lg busuk lg penuh dendam utk membuat umat Islam di seluruh dunia berada di dlm keadaan yg menderita.

Atas kesedaran ini penulis Shaari Isa telah mengarang sebuah novel bertajuk 'Projek PL5'. Secara pantas nya nvl ini berkisah ttg terdapatnya rancangan dr kerajaan Israel utk menjadikn kekacauan dlm dunia umat Islam seluruhnya. Rancangan jahat ini la yg dinamakan Projek PL5.

Satu usaha drp penulis utk membuka dan menyegarkn lg minda kita ttg bahayanya Israel ini. Tidak pernah senang melihat kita, umat Islam senang. Dinyatakn bhw rancangan utk merosakkn pemahaman umat Islam mengenai agama mrk sndiri ini telah di rencana dgn begitu teliti oleh agen2 khas yg telah dilatih dgn bersungguh2 selama beberapa tahun lamanya. Bahkn rancangan ini tidak hnya sekadar di bumi Malaysia tp ia telah menjalar sehingga ke seluruh pelusuk dunia. Dimana ada umat Islam di situ mrk akan menghantar agen2 mrk utk membuat onar di sana.

Nvl ini sebenarnya telah lama diterbitkn iaitu pada tahun 1988 lagi. Dan pd cetakan kedua telah diterbitkn pada tahun 2007 yg lalu. Hiasan kulit depannya sekadar biasa shj. Judul buku di tulis besar dgn latar berwarna putih. Diikuti dgn nama penulis dilatari warna hijau muda di bawahnya.

Juga ada disertakn bintang berbucu enam yg menjadi lambang kpd negara haram Israel. Dgn warna merah jingga melihatkn kemarakkn api yg sedang membakar.

Membaca nya pd awal2 tulisan terasa ini sesuatu yg sgt besar dan akan menjd sesuatu begitu menarik. Ia besar krn terasa seolah2 ini lah kenyataan nya bhw rancangan kotor Israel ini mmg benar2 telah wujud. Dgn strategi2 nya ditambah latihan2 khusus buat agen2 nya yg terpilih, Projek PL5 ini tidak mustahil sedang berjln di sekeliling kita.

Tetapi mb sedikit kecewa bila meneruskn pembacaan. Yg mb harapkn sesuatu yg complicated akan disajikn. Namun jln ceritanya hanya sekadar biasa2 shj. Mksd mb tidak terdapat sesuatu yg 'grand' pd rancangan Israel melalui Projek PL5 mrk itu. Nmpk seolah2 nvl ini di tuntut utk segera dihabis ceritanya.

Ending nya juga terasa seperti 'mengambil jalan mudah'. Org ni mati, org tu mati dgn tiba2 agar senang utk menutup cerita.

Tp nvl ini punyai impak yg begitu terkesan pd mb. Ianya membuat mb terfikir betapa mungkin orang2 di kiri kanan mb ada yg menjd agen rahsia Israel ini. Ustaz2 atau pn mungkin mufti2 mb ternyata lebih berhati2 dlm menilai setiap apa yg mrk sampaikn. Krn menurut nvl ini, pihak Israel telah menghantar sebilangan drp agen mrk yg terpilih utk mempelajari dan memperdalami ajaran agama Islam di universiti2 ternama dunia. Setelah itu mrk akan di hantar ke serata tmpt di Timur dan Barat bg menyebarkn fahaman mrk. Yg mana setiap ilmu ttg agama Islam yg mrk perolehi akan mrk tafsir kn mengikut kehendak mrk sndiri. Dan mrk akan membuat seolah2 itu adalah ajaran dr Baginda Nabi SAW. Salah satu cnth yg dibawa ialah pabila mrk 'ust2' buatan Yahudi Israel menyebarkn fahaman yg konon nya Islam adalh agama yg menolak kemajuan di dunia. Segala kemodenan yg di capai adalah hanya membuat umat Islam leka kpd akhirat. Oleh itu kemodenan ini adalah haram menurut mrk.

Dgn tebal 274 muka surat, nvl ini boleh diperolehi di toko2 buku berhampiran dgn harga hanya RM 22.00. Baca la dan fikirkan la tidak mungkin tidak ini yg sedang terjadi dlm diri umat Islam seluruh dunia.

1 comment:

Faizah Roslaini said...

Kalau berminat dengan konspirasi mengkecamukkan kepercayaan dan memecahbelahkan umat Islam, baca juga Tuhan Manusia oleh Faisal Tehrani.

Oh. Semoga seronok di pesta buku. Sertai kami, anak Malaysia pengulit buku di Malaysian@Goodreads.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...