Thursday, July 24, 2008

Ombak Bukan Biru



Ombak Bukan Biru karya Fatimah Busu. Melihat pd judul nya nvl ini seakan2 nvl2 pop yg berlambak di pasaran. Ombak Bukan Biru. Iye la mmg ia nvl cinta2 basi yg makin lama makin berserepah kt kedai buku. Tp jgn kita lupa bhw yg di luar tidak semesti seperti tergambar di dlm.

mb tahu nama Fatimah Busu ini cukup besar dlm dunia sastera di msia ini. Tidak la mungkin pula nama sebesar ini menghasilkn nvl basi yg sudah muak kita lihat. Dan nvl ini sebnrnya telah di cetak pd tahun 1977 lg. Yg berada di tangan mb adalah yg telah diulang cetak semula tahun 2008.



Muka depan nvl ini tiada apa2 yg menariknya. Cuma satu shj. Iaitu nama Fatimah Busu itu sndiri. Nama nya sudah cukup menarik sesiapa peminat sastera membeli nvl ini. mb jg begitu. Tak tgk da kulitnya nmpk Fatimah Busu je lekas2 tangan menyambar membayar di kaunter. Harganya tidak mahal. Hanya RM 18.90 shj. Bahkn andai lebih mahal dr itu pn mb sanggup beli. Tak rugi rsnya memiliki tulisan Fatimah Busu sbg koleksi simpanan buku2 mb.

Jikalau sj satu masa nnt sudah tidak ada syarikat2 yg mahu mengulang cetak karya2 org2 lama semacam Fatimah Busu ini tentu ianya akan merugikn kita2 yg dahaga kn mereka2 ini. Jd tahniah kpd Pekan Ilmu Publications Sdn Bhd atas usaha mereka mencari dan menerbitkn nvl Ombak Bukan Biru ini semula. Diharapkn byk lg syarikat2 di luar sana yg akan seperti Pekan Ilmu ini.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...