Thursday, June 3, 2010

Laknat Israel!


Awal minggu ini kita dikejutkan (mungkin istilah 'dikejutkan' ini kurang sesuai, melihat kepada fiil Israel yang tidak pernah tidak berlaku kejam) dengan laporan media seluruh dunia mengenai kebiadapan dan keangkuhan negara haram Israel menyerang serta menggunakan kekerasan ke atas sejumlah sukarelawan yang dalam misi menghantar bantuan kemanusian ke Gaza.

Sehingga ke hari ini Israel masih tetap mempertahankan tindakan mereka menggunakan senjata ke atas sukarelawan itu dengan alasan kononnya para sukarelawan di atas kapal terlebih dahulu menyerang mereka dengan kayu. 

Mereka kononnya hanya membalas serta mempertahankan diri, dengan melepaskan sekalian banyak ledakan peluru yang mengenai para sukarelawan di atas kapal tersebut sehingga mengakibatkan kematian.

Membaca pengalaman mereka yang ditahan oleh rejim Israel itu cukup untuk kita membayangkan betapa tidak berperikemanusiannya tentera Israel ini.

Dikepung, ditolak, dihentak, dipukul, ditembak secara rambang, semua itu merupakan coretan peristiwa yang tidak mungkin dilupakan oleh mereka yang terlibat.

Untuk membaca pengalaman mereka, di sini. Sini juga. Dan di sini untuk membaca surat terakhir yang sempat ditulis sebelum tentera Israel menawan kapal Mavi Marmara itu.

Saban hari membaca mengenai kekejaman Israel di dada-dada akhbar, di berita-berita online, di kaca-kaca televisyen ini, membuatkan saya teringat akan sebuah novel tulisan Shaari Isa yang agak lama telah saya baca.

Projek PL 5. Begitu judul novel yang setiap kali membaca mengenai Israel, saya terbayang sedang membaca novel ini.

Projek PL 5 - Shaari Isa
Novel ini merupakan terbitan Dewan Bahasa dan Pustaka yang mana cetakan pertamanya pada tahun 1988 sebelum diulang cetak untuk kali kedua selepas 19 tahun iaitu pada 2007. 

Projek PL 5 ini berkisar mengenai negara haram Israel dan rancangan rahsia mereka untuk melumpuhkan kekuatan umat Islam di Nusantara ini, terutama di Malaysia dan Indonesia.

Suatu konspirasi dan pakatan antarabangsa kaum Yahudi yang direncanakan dengan begitu canggih dan rapi sekali sehingga tiada siapa yang sedar akan rancangan jahanam mereka untuk memusnah dan melupuskan umat Islam dari muka dunia ini.

Ejen-ejen Yahudi yang terlatih di tempatkan di merata-rata ceruk di dalam komuniti umat Islam bagi mengintip dan mengetahui cara hidup masyarakat Islam di sesuatu kawasan sebelum meneliti kelemahan-kelemahan umat Islam itu, yang akan membawa keuntungan kepada mereka, bangsa Yahudi.

Bahkan ada di antara ejen dari Yahudi ini yang menyamar menjadi orang Islam. Menyamar menjadi Islam yang memahami Al Quran, yang mengetahui hadis, yang mengenali para ilmuwan Islam, untuk kemudiannya digunakan pengetahuan itu bagi memesongkan kefahaman umat Islam itu sendiri dengan ceramah-ceramah mereka yang ternyata menyelimpang dari ajaran Islam yang sebenar.

Melahirkan lebih banyak 'Ustaz-ustaz Yahudi' ini merupakan salah satu senjata utama untuk Projek PL 5 ini. Pengetahuan-pengetahuan mengenai Islam yang salah, sedaya upaya cuba mereka tebarkan di negara orang Islam sendiri.

Susunan plot novel ini begitu menarik sehingga kita merasakan bahawa ini kejadian yang sebenarnya sedang terjadi di realiti.

Atau mungkin benar ini yang sedang terjadi? Gerakan rahsia negara haram Israel untuk memusnahkan umat Islam di dalam novel ini sesungguhnya memang sedang dibangunkan? Mungkin?

Penulis buku ini, Shaari Isa telah menggunakan stail penulisan 'new-journalism' yang menggabungkan kegituan fakta dengan kekuatan imaginasi beliau dalam menulis novel ini.

Sebuah novel yang menarik dan berani serta membuka mata para pembaca mengenai kemungkinan-kemungkinan yang sedang direncanakan oleh bangsa laknat Yahudi itu. Tidak akan rugi untuk dibeli dan dimiliki novel ini.

Selamat mencari, selamat membaca, selamat mengambil manfaat dari bacaan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...